Claas Cargos met een DWM-wielonderstel.
Gebr. Van der Molen uit Nieuweschoot bouwt al een aantal jaren het DWM-wielonderstel, dit onderstel zie je steeds vaker onder de opraap-wagens en giertanken gemaakt worden om de bodem druk te verminderen in het land. Vorig jaar is de eerste Claas Cargos met het DWM-wielonderstel geleverd.

Het insporen is structuurbederf de niet direct zichtbare schade aan uw land. Door de grote voet-print van de 8 wielen tezamen is de druk per vierkante centimeter zeer laag. Daarbij de drukverdeling over de grotere breedte en u weet dat uw land langer in staat is een goede produckten te produceren. Het DWM-tandemonderstel wordt pasklaar per merk en type wagen gebouwd. Dit betekend dat de hoogte van de, door u gekozen, wagen niet veranderd word. Door te kiezen voor 8 wielen zorgt u er voor dat de bodemdruk meer dan gehalveerd wordt.
Dit betekend dat uw land niet kapot gereden wordt. Zelfs onder zeer natte omstandigheden en een bodem met weinig draagkracht blijft men op de zode in plaats van diepe sporen te trekken. Dit betekend dat het land zich kan herstellen en er geen blijvende schade van ondervindt.
DWM-tandem onderstellen zijn vast, meelopend- en gedwongen gestuurd te verkrijgen. De besturing zorgt met de grote wieluitslag van 20 graden voor bochtenwerk zonder de zodenbeschadiging te veroorzaken.



Tekst: J. De Rijk/ DWM- Van Der Molen. Foto’s Van Der Molen.

%d bloggers liken dit: