Claas Jaguar 880-930 series. Wie denkt dat de Claas Jaguar in Noord Amerika het is zelfde is als in Europa heeft het mis. Er zijn kleine verschillen in de jaguars.10841829_698233543627075_6217960182589603296_o

Wij van Claas Holland zullen dat eens uitleggen hoe het in elkaar steekt! Zonder dat het extreem langdradig verhaal word.

Claas bouwt al jaren 2 modellen Jaguars een 800 serie en een 900 serie. Elk jaar komen er vernieuwingen en verbeteringen aan de jaguar zodat ze steeds beter worden, zoals de emissie’s van de motor, dit jaar is emissie eis tier IV Final (tier 4f), dan is er een klein verschil in de Jaguar met Europa en noord Amerika simpel weg dat in Noord Amerika ze eerder aan de eisen moeten doen dan in Europa! wij schrijven dit stuk over de Jaguar in de overgang naar de nieuwere motoren. Claas behoort aan de top van de hakselaar wereld.

1398742_656811881102575_8417028160375827163_o

11798437_10101138902019741_1181415072_n

De spacers voor de achteras.

12068038_881687708574917_1714827142_n

De spacers geplaatst is.

De jaguar bestaat uit 6 modellen van de 900 serie en 5 modellen uit de 800 serie. De pk’s lopen van grootste jaguar de 980 met 884 pk en de kleinste jaguar de 840 met 408 pk. Claas bouwt al jaren jaguars voor de markt in Noord Amerika. In Noord Amerika rijden de meeste Jaguar op breedspoor. Dit is simpel gedaan , de voorbanden worden omgedraaid en aan de achter as worden er spacers geplaatst, die zijn zon 20 cm lang. Door dat In noord Amerika geen wetten voor maximale transport breedte zijn kunnen ze zonder ontheffing over de weg rijden tot tegen stelling van Europa. In noord Amerika worden de Jaguars 960 tot 930 met een 6 cilinder motor geleverd en in europa is dat een V8 afhankelijk van het bouwjaar. Ook  in de Jaguar 800 serie zit ook verschil. In Europa heb je vier modellen van 626 tot 408 pk. Dat zijn de jaguars 870 tot 840, voor landen als Rusland,Zuid Amerika en Zuid Afrika is er nog een Jaguar 830 met 300 pk, die word niet vermeld, in nieuwere brochures. In noord Amerika is de 870 vervangen door de 880 ook hier word een 6 cilinder gebruikt en geen V8 zoals Europa.

Claas Orbis 635 alleen voor Amerika en Canada.

CIMG1590JPGfxd

Claas Orbis 635.

De ORBIS 635 rij onafhankelijke maisbek voor de Claas Jaguar.  De CLAAS ORBIS 635 heeft een speciaal ontworpen snijkop om op rij afstanden van zowel 0,8 m (30 inch) en 1,0 m (38 inch) te oogsten. De snijkop kan zeven rijen van 1,0 m verzamelen of acht rijen van 0,8 m maïs, milo, gierst of andere voedergewassen terwijl de jaguar met de banden tussen de rijen en groeven loopt. De meest innovatieve functie is een unieke centrale verzameltrommel, waardoor de oogst van één 1,0 m rij precies in het midden van de machine plaatsvindt, zoals vereist wordt door de teler. De ORBIS 635 zorgt voor een soepelere gewasstroom en consistente stoppelhoogte, omdat de meeste maisbekken slechts werden ontworpen om voor 0,8 m rij toepassingen. De ORBIS 635 is een aanvulling op de huidige bestaande ORBIS mais bekken.

11822840_1156644501026630_927907137051448139_n

Onderhoud op het veld.

11046845_722897794493983_7217401596896680844_o

Transport van een Jaguar 880.

11855527_1160121167345630_866375866_n

hakselen.

11823704_1160121237345623_808205799_n

Tanken op het veld.

11830111_1160121147345632_548142063_n

Onder weg naar het volgende veld, met deze foto komen we ten einde van deze reportage hou de site in de gaten voor meer Claas.

 

Met dank aan diverse kennissen van Claas Holland in Canada, Amerika en Nederland.

Dit delen:
%d bloggers liken dit: