Een Claas Xerion klaar maken voor het mestseizoen.12921144_1558433664486431_1068030630_n
We gaan eens kijken hoe er een Xerion 5000 met een SGT tank klaar gemaakt wordt voor aflevering naar een klant, ook zien we hoe een combinatie op transport gaat.12900206_1558433667819764_444105608_n
Deze Combinatie is in november 2016 afgeleverd. In november 2015 is het bekend geworden dat SGT in samen werking BAUER verder gaat. Als eerste valt de nieuwe frontunit op. Het grote verschil met de andere merken is dat deze frontunit maar 4 bogen/knik punten heeft, en dus een veel betere vloeistofstroming heeft. Dit betekend meer zuigcapaciteit is om de vultijd in te korten. De arm heeft een diameter van 10,5″  en kan zoals vroegere SGT machines 180 graden draaien. De zuigarm heeft een geïntegreerde turbovuller en een grote Vogelsang hydraulische tegen snijder voor een optimaal snijeffect. De arm klapt naar voren, dit omdat in bijna alle landen uit transport voertuigen wordt  gezogen en de chauffeur dus sneller en veel beter zicht heeft bij het aandokken. De unit is zo’n 800 kg lichter geworden, en heeft geen fronthef aan de Xerion nodig wat gewicht bespaart.

De Xerion en de SGT-tank word vervoerd door Lampe Spezialtransporte uit Duitsland.
12921009_1558433684486429_290166855_n 12910543_1558433681153096_1889828203_n 12884442_1558433657819765_1348556932_n
Tekst: J. De Rijk. Fotos: ingezonden door meerdere personen.

%d bloggers liken dit: