Claas komt voor het jaar 2018 met nieuwe Claas Tractoren in de serie Axion 900 en Arion 500 /600.
Beide series kennen veel nieuwheden, in dit bericht word een aantal nieuwheden te lezen.
De Axion 900.
De eerste van dit model kwam in 2011 op de markt en is sindsdien een belangrijke trekkerserie voor loonwerkers en grote bedrijven. De Axion 900 staat bekend om zijn grote trekkracht en geringe brandstofverbruik.
Nu in 2017 komt Claas met een nieuwe generatie Axion 900 die verder ontwikkeld is met tal van nieuwe functies. Deze omvatten nog sterkere motoren van FPT, een geoptimaliseerde Cmatic transmissie. Een nieuwe Cebis terminal met touchscreen, cmotion rijhendel en een nieuwe Cis+ multifunctionele armleuning.
Krachtige motoren met een nieuwe top in het vermogen.
De Axion 960 is Het nieuwe top model in deze klasse met 445 pk aan motor vermogen . Alle modellen van de Axion 900 beschikken over een bewezen 6 cilinder FPT Cursor 9 motor met 8,7 liter cilinderinhoud.
De motoren voldoen nu aan de nieuwste emissie eisen Tier 4. De nieuwe generatie beschikt over een nieuwe variabele VGT turbocompressor die afhankelijk van de belasting en toerental, optimale turbodruk levert. Hierdoor is bij stationair draaien 70% van het maximale koppel beschikbaar.
De Axion modellen van 920 tot 960 beschikken over een maximaal vermogen van 325 pk tot 445 pk! Alle modellen zijn uit gerust met het ZF automatische transmissie die met al succes in de Axion 800 modellen worden toegepast.
Keuze in besturingssysteem.
Voor het eerst is er voor de Axion 900 serie keuze uit 2 besturingssystemen: de Cis+ of de Cebis, die zeer eenvoudig bedienbaar zijn.
De Cis+ is gelijk aan de Cebis, maar onderscheid zich door een eenvoudige bediening, en is minder complex als het Cebis systeem. De Cis+ heeft een 7 inch in de A-stel van de cabine.


De Cebis een 12 inch touchscreen.Nieuw licht pakket en handige tools.
Voor de 900 serie is er verschillende led-licht pakketten te verkrijgen. Het pakket bevat maximaal 20 led-lampen voor het werk en dag-rijlicht. Net als bij de AXION 800. De la onder/achter de trap is groot genoeg standaard gereedschapskist mee te nemen . Ook zijn grotehoeksspeigels standard die uit twee delen bestaat afzonderlijk in te stellen. Ook voor de nieuwe Axion 900 is er perslucht aan de linkerkant beschikbaar, om de cabine schoon te blazen.


De Arion 500 en 600.
De Arion series zijn voor diverse klussen inzetbaar zowel voor het akkerbouw, veehouderij en transport.
Nu CLAAS presenteert de nieuwe generatie van de beproefde serie met geavanceerde apparatuur opties, een breder scala aan motoren en tal van nieuwe functies. Deze omvatten de nieuwe CIS + apparatuur, de nieuwe CEBIS terminal, geavanceerde HEXASHIFT en CMATIC transmissie functies, evenals de nieuw ontwikkelde CLAAS PROACTIV vooras.
De Arion is vanaf de herft 2017 in 3 varianten te verkrijgen zoals de Standaard uitrusting de CIS, de nieuwe Cis+ en de CEBIS comfortuitvoering. Alle modellen zijn leverbaar met HEXASHIFT powershift en de Claas eigen Cmatic transmissie de EQ200. Nu is daar de Cis+ daar aan toegevoegd. Deze Cis+ is is nieuw. Zit tussen de cis en cebis in. En kan meer als de cis. Electro ventielen die cis niet heeft. (Hendels). Cis+ kan ook met de Cmatic geleverd worden met een 7 inch in de A-stel van de cabine.
De Cebis word met een 12 inch touchscreen. omvat een grote 12-inch kleurenscherm met een HD-resolutie, die gebruikt kan worden als een touch screen  en extra mogelijk heden geeft.

Links: de Claas Arion Cis  Recht de Claas Cis+ voor de Arion en Axion serie.
De nieuwe Cebis met een 12 inch touchscreen.
De Arion 500/600 serie bestaat uit de vermogen van 125 pk tot 205 pk, De Arion 660 is het nieuwe top model met 205 pk. De serie bestaat uiteenlopende modellen van 145 pk (Arion 610) tot 205 pk (Arion 660) De Claas Arion 510 tot de Arion 550 hebben het vermogen 125 pk tot 165 pk. De Arion serie maakt nu gebruik van Ad-blau Alle motoren voldoen aan de uitlaat fase Fase IV door een combinatie van EGR (gekoelde uitlaatgasrecirculatie) roetfilter (DPF) en SCR (Selective Catalytic Reduction). Ondanks de integratie van de AdBluetank het volume dieseltank licht gestegen. De motor is de bekende DPS ( Deere Powers Systeems).
Daarnaast heeft de Arion een nieuwe vooras, De Claas Proactiv die met cilinders in een schuine positie zijn bevestigt, zo word het gewicht nog beter verdeelt en het optimaal rijcomfort geeft zo wel op het veld als op de verharde en onverharde wegen.
De nieuwe Arion 500/600 heeft ook het Dynamische stuur, deze is bekent van het kleine broertje de Arion 400, De dynamische besturing van Claas biedt de mogelijkheid, de overbrengingsverhouding tussen stuurwiel en stuurhoek van de vooras in meerdere stappen aan de wensen van de bestuurder aan te passen.
Cabines met 4 of 5 stijlen.
Daarnaast zijn alle modellen uitgerust met een geavanceerd cabine aanbod. Alle versies bieden dezelfde royale interieurruimte, een doorlopende voorruit en een goede zichtbaarheid, zelfs op grote bijlagen aan de achterzijde. Daarnaast hebben klanten de keuze tussen de bekende 5-stijlen uitvoering met brede ingang en korte overhang van de open deur, en een 4-stijlen-cabine met volledige gezichtsveld aan de kant van de linker bestuurder. De cabine met vier stijlen wordt al gebruikt op de grotere AXION 900 en 800 modellen.
Smartstop en grote wielen
Voor de ARION modellen 630 en hoger zijn nu beschikbaar op aanvraag 42- Inch wielen en banden diameter tot 1,95 m zijn beschikbaar die veel trekkracht kan worden overgedragen bodembescherming. De smartstop is bekent van de Atos 200 en 300, daardoor kan u eenvoudig stoppen en starten op het rempedaal, dat maakt het werken met de frontlader nog makkelijker.

Voor meer informatie vraag uw Claas dealer.

Dit delen:
%d bloggers liken dit: