Sinds eind juni is de fabriek van CLAAS in Harsewinkel, waar de maaidorsers worden geproduceerd, wegens werkzaamheden gesloten. De fabrikant is begonnen met de tweede fase van het werk om de assemblagelijn volledig te reorganiseren.

De afgelopen twee weken lag de productie van maaidorsers vrijwel stil (op enkele onderdelen na) op de locatie van CLAAS in Harsewinkel, Duitsland. Als de zomerperiode zich spreidt over een lange periode, zal de productie stilliggen na de gebruikelijke twee en een halve maand van beperkte activiteit. Dit omdat de maaidorsers plaats hebben gemaakt voor graaflaadmachines. De fabrikant start de tweede fase van het werk van het SynPro 2020-project. Dit heeft als doel de productielijn volledig te transformeren en op de lange termijn een keten voor alle machines te produceren. Samengesteld door kleine ketens met als doel de verbetering van kwaliteit, flexibiliteit en efficiëntie. De investering vertegenwoordigt de grootste die op de Duitse onderdeel is gedaan. De eerste fase begon toen de fabriek aan het begin van de gezondheidscrisis drie weken werd stilgelegd en tijdens het zomerseizoen werd voortgezet.
In de tweede fase zal bijna 14.000 m² productieoppervlak opnieuw worden bekeken, gereorganiseerd en zelfs vergroot. De machines in productie lieten weinig ruimte over voor operators om in het bovenste gedeelte in te kunnen grijpen. Er zal een loopbrug over het hele productiecircuit gehangen worden, om een ​​route voor bezoekers mogelijk te maken zonder de productie te hinderen. Aan het einde van deze lijn zullen ook twee testbanken worden opgesteld.

De AVERO’s zijn voor het verkoop jaar 2022 al gereed, de productie van de TUCANO is verhuist naar de Russische fabriek in Krasnodar. Uiteindelijk wordt alleen de LEXION, TRION ,JAGUAR, en de XERION in Harsewinkel geproduceerd.

%d bloggers liken dit: