Met nieuwe motoren voldoen de AVERO-maaidorsers nu aan de emissienormen van Tier 5. Een nieuwe opstelling van uitlaatgasreiniging in het motorcompartiment zorgt ook voor een betere toegankelijkheid bij het onderhoud.

Meer Pk’s met tier 5.
Zowel AVERO 240 als AVERO 160 krijgen een nieuwe motor met de Cummins B6.7. Hij maakt van 6,7 l verplaatsing 213 pk / 157 kW in de grotere en 167 pk / 123 kW in het kleinere model. Zo is het motorvermogen in vergelijking met de voorgaande modellen met 8 pk en 9 pk. De de tier 5 wordt bereikt met SCR en DPF, de ureumtank bevat 49 liter. Er is geen uitlaatgasrecirculatie geïnstalleerd. De uitlaatgasnabehandeling vereist aanzienlijk minder ruimte in de nieuwe motor. Dit verbetert de toegankelijkheid voor onderhoudswerkzaamheden. Uiterlijk is dit herkenbaar aan de onderste motorkap. Hun hoogte bevindt zich nu op het niveau van de zelfgevouwen graantank.

Vier Schudders en APS.
De AVERO 160 gebruikt een 1060 mm brede dorscilinder met een diameter van 450 mm. De AVERO 240 maakt gebruik van het APS-dorssysteem. APS (Accelerated Pre Separation) heeft aanzienlijke voordelen: het leidt tot een hoge versnelling van het gewas en scheidt tot 30% van de korrels in de voorbumper. Dit betekent tot 20% meer doorvoer met hetzelfde brandstofverbruik. Vanwege het concave concept van MULTICROP is de conversie naar verschillende vruchten, bijv. B. snel van maïs op maïs gedaan. De hydraulische trommelvariator maakt comfortabele aanpassing en veilige krachtoverbrenging mogelijk, zelfs onder moeilijke omstandigheden. De overblijvende korrelscheiding vindt plaats in de AVERO 240 en 160 via vier schudders met vier aflevertrappen. De intensieve shaker beheert met zijn Rafferzinken ook grote stromassa’s en zorgt voor maximale scheiding van de resterende korrels. Voor een verliesvrije oogst op een helling kan de zeefkast worden uitgerust met de beproefde 3D-hellingcompensatie.

Het verhogen van de arbeidsproductiviteit draagt ook bij aan een grote graantank en een vijzel met voldoende overlaad hoogte voor transportvoertuigen. Het tankvolume is 5.600 liter voor de AVERO 240 en 4.200 liter voor de Avero 160. De ledigingstijd is minder dan twee minuten. De chauffeur heeft goed zicht op de graantank, eenvoudige graanafname is mogelijk. De residuen kunnen rechtstreeks worden bediend via een raam in de cabine. Het uitgebreide bandenaanbod en het lage bedrijfsgewicht zorgen voor een maximale bodembescherming, en voor de andere smalle afmetingen voor wegtransport: 800 banden op 3,30 m. Vanwege de 650 banden onder 3,00 m buiten de breedte meestal geen speciale toestemming nodig.

Flexibel met inklapbare snijeenheid af fabriek

De snijuitrusting heeft dezelfde interface als de LEXION – met een centrale meerkoppelingshendel, een handige centrale vergrendeling en een krachtige hydraulische ombouw achteruit. Optioneel kan de AVERO ook worden uitgerust met de automatische snijkopbesturing AUTO CONTOUR met dwarscompensatie en een automatische rijsnelheid. Het brede scala aan mogelijke bijlagen maakt het mogelijk om granen, koolzaad, zonnebloemen of maïs te oogsten: de klassieke graansnijder CERIO 680 tot C 370 kan op precies dezelfde manier worden gekoppeld als de VARIO V620, V560 en V500 maaiborden.
De VARIO maaiborden worden gekenmerkt door hun snelle conversie van graan naar koolzaadoogst. Zowel de CERIO als de VARIO hebben een hydraulische haspelaandrijving. Bovendien is de inklapbare maaibalk C 450 af fabriek verkrijgbaar. De voordelen van de inklapbare bevestiging: ze elimineren de noodzaak om het maaielement te bevestigen en los te maken, zorgen voor een optimale hantering en uitstekend zicht en maken de overdracht van het ene veld naar het andere bijna zonder onderbreking mogelijk. Ook tijdens transport, zowel op smalle landweggetjes, op smalle wegen of in dicht verkeer, bieden de scharnierende maaidekken een uitstekend overzicht en uitstekende transporteigenschappen. Verder kan de AVERO worden uitgerust met CORIO maïsplukkers en SUNSPEED zonnebloemscharen.

Comfortabele hightech werkplek.
Een royaal geproportioneerde en ergonomisch ontworpen cabine vergemakkelijkt de werkdag op de AVERO. Van de maaibordinstelling tot de concave afstelling, tot de restafvalcontrole – bijna alle maaidorsers kunnen vanuit de cabine worden bediend en bewaakt. En dat allemaal met gebruiksvriendelijke bedieningselementen, zoals de multifunctionele hendel en de in drie richtingen verstelbare stuurkolom. Het Claas INFORMATION SYSTEM (CIS) informeert de bestuurder over de relevante machinegegevens van de tank en het temperatuurdisplay tot de nummers van de doorvoer, aanjager en dorstrommel.

 

Dit delen:
%d bloggers liken dit: