De eerste bunker hakselaar van Grasdrogerij Hartog.
Hartog heeft deze Claas Jaguar 696 aangepast in 1987 om met een bunker te hakselen het was de eerste Jaguar die aangepast werd. Claas Holland schreef er in 2013 kort over deze Claas Jaguar. Hartog heeft het ontwerpt en de aanpassingen zelf verricht aan de Jaguar. Zo kreeg de Claas Jaguar een kniksysteem en een haakarm met flinke wielen. Het haakarm systeem gebruiken het bedrijf Hartog nu nog steeds in combinatie met een Claas Jaguar. Op de Jaguar staat het nummer 696 hoe deze Claas Jaguar uit de 600 serie aan dit nummer komt is Claas Holland onduidelijk, de serie liep tot 695. met een van mogen van 350 PK!, Voor het nummer 696 heeft Claas Holland zelfs de folders er bij gepakt om te kijken, als klopte.
De foto’s zijn in de jaren 90 gemaakt door Jaap Woets
Claas Holland vond de foto’s in 2013 via Google en heeft toen contact gehad met de fotograaf, om te delen op de facebookpagina nu komen ze dus jaren later op de site. We zien de Claas Jaguar 696 in het gewas Luzerne.
Over de Claas Jaguar 600 serie.
Voor het seizoen 1987/88 lanceerde CLAAS de zelfrijdende veldhakselaars De Claas JAGUAR 695 SL, 690 SL en 685 SL, voor die tijd een krachtige generatie Hakselaars . Het meest opvallende kenmerk van de nieuwe SL-familie was de cabine. De chauffeurswerkplek is nog gebruiksvriendelijker ontworpen. Het motorprogramma varieerde tussen 260 kW (354 pk) en 158 kW (215 pk). Op de JAGUAR 682 SL- en 682 S-modellen werden motoren met 158 kW (215 pk) geïnstalleerd. De nieuwe V-haksel trommel met zijn verspringende, gehalveerde messen egaliseerde de stroom gehakselt materiaal en verminderde de klemkrachten in de blazer. Om de gewasdoorvoer te verhogen, zijn de trommelsnelheid en het aantal V-trommelmessen verhoogd. Ook nieuw aangeboden zijn oogst hulpstukken voor kuilvoer van de gehele plant silage (GPS) en mks (maiskolfsilage).
De foto’s zijn gemaakt door fotograaf Jaap Woets . Claas Holland wil graag fotograaf Jaap Woets bedanken voor het gebruik van de foto’s.