CLAAS breidt zijn centrale logistiekcentrum voor reserveonderdelen in Hamm uit. Aandeelhouder Volker Claas en vertegenwoordigers van het management gaven de officiële baanbrekende ceremonie voor de bouwwerkzaamheden aan de A2.
In Hamm worden alle onderdelen die nodig zijn voor service of onderhoud van CLAAS-machines opgeslagen – van de kleinste schroef tot de complete maaidorsermotor, zelfs voor machines die tien jaar of ouder zijn. “Ons assortiment groeit en we bieden onze machines in steeds meer varianten aan”, zegt Logistics Manager Dietmar Düsing. “Elk jaar neemt het aantal verschillende reserveonderdelen dat we in voorraad hebben toe. Vandaag zijn we op 180.000 delen, over 10 jaar is het misschien twee keer zoveel. ”
Tegen oktober 2019 zal daarom een volledig nieuwe technologie in de vorm van een hoogbouwmagazijn, die het aantal palletlocaties van 27.000 tot 58.000 meer dan verdubbelt, worden toegevoegd aan het bestaande logistieke centrum. De aanzienlijk grotere capaciteiten presenteren dan interne logistiek met nieuwe uitdagingen. “Met onze conventionele grondtransporttechnologie zullen we niet opschieten. We zijn daarom van plan een monorail te installeren, “legt Dietmar Düsing uit. Deze is ontworpen voor maximaal 500 palletbewegingen per uur, wat voldoende zou zijn, zelfs in het geval van een hernieuwde uitbreiding.

Het nieuwe hoogbouwmagazijn is de eerste stap in de reorganisatie van het hele logistieke centrum. Verdere structurele veranderingen, voor meer ruimte zullen vooral volgen op de afdeling Inkomende goederen, in het verpakkingsgebied en in het automatische magazijn voor kleine onderdelen.
CLAAS heeft samen met haar logistieke partner STUTE Logistics (AG & Co.) KG ongeveer 500 medewerkers in dienst in Hamm. Het investeringsvolume in het nieuwe hoogbouwmagazijn is meer dan 20 miljoen euro.

%d bloggers liken dit: