Claas machines op transport in Rusland,  deel 1.
Claas machines on transport in Russia, part 1

Vandaag gaan we naar Rusland, dit keer zien we Claas Machines die via het spoor worden vervoerd gaan deel 1. In dit deel zien we Claas Xerion’s en de Claas Axion 800 serie ook de Axion 900 word gelost.
Claas vervoerd al heel lang machines naar Rusland en in Rusland zelf, Claas bouwt ook zelf maaidorsers de Tucano en tractoren van de serie’s Xerion 4000/4500/5000 Axion 930/940/950 Axion 820/850 in de Russische plaats Krasnodar in het zuiden van Rusland en Circa 1350 km van de hoofdstad Moskou. De treinrails in het Oostblok zijn anders dan in West Europa. Daarom moeten de enkel machines die in Europa gebouwd worden omgeladen worden, in Brest op andere wagons. Om beschadigingen en diefstal te voorkomen zijn er geen spiegels en lichten gemonteerd, ook zijn de cabines beschermt met hout en-/of kartonne platen. De machines staan vast met staalkabels en stalen 3 hoekige steunen, ook worden er houtenbalken gebruikt.

Today we are going to Russia, this time we see Claas Machines being transported by railway.
In thus part we see a lot of Claas Axions 800 end 900 series. We also see Claas Xerion’s.
Claas transports machines in and to Russia for a long time, Claas also build combined harvesters, the Tucano and Tractors from the series Xerion 4000/ 4500/ 5000, Axion 930/ 940/ 950 and Axion 820/ 850 in the Russian village Krasnodar in the southern of Russia and almost 1350 km from the capital Moskou.
The railways in the eastern part are different from the Western of Europe. For this reason the machines has to be transferred in Brest on other trains.
To be secured for robbery or breaks there are no mirrors and lights montated, also the cabines are protected with wood or cardboard. The machines are secured to the train with steal and three steal angular supports they could also use wooden beams.