Claas primeurs op de ATH in Biddinghuizen.


Afgelopen woensdag ben ik als bezoeker naar de AgroTechniek Holland geweest in Biddinghuizen. De beurs was wat kleiner dan andere jaren mede door de prijzen in de agrarische sector. Uiteraard ben ik een aantal uren op de stand geweest van Kamps De Wild, dit jaar voor het eerst was er een stuk voor het Shredlage hakselen ingericht met een Jaguar als Shredlage uitvoering naast deze machine. Kamps de Wild  had een mooie primeur, de nieuwe Lexion 600 serie stond op de stand, dit was de 50000 ste Lexion die Claas onlangs produceerde deze Lexion is dan ook in het zilver groen uitgevoerd. Ook was de bekendeen  Claas Axion 850 Cmatic met de Claas Quadrant 5200 FC van de Europe tour te vinden op de stand, dit jaar was voor het eerst de Xerion Saddle Trac met een Kaweco tank.

De Lexion 50.000 heeft een motor van Mercedes-Benz met 320 KW T4 final, en is uitgevoerd met :
*Auto Cleaning
*Telematics Professional
*Cemos / Cruise Pilot
*Laser Pilot
*Terra-Trac
*S 10 Terminal RTK/GPS
*Quantimeter (opbrengstmeting)
*Stofafzuiging / GP invoerkanaal
*Banden stuuras 500/85r24 8 gaats.



Claas Xerion 4000 Saddle Trac met Kaweco mestopbouw.
*Maximum vermogen 435Pk / 320 kw
*Traploze Ze transmissie, 0,05 tot 50 km/h
*Load-Sensing powerhydrauliek 250l/min
*Cmotion bedieningshendel voorzien van 20 functies
* 2-punts geveerde cabine
*Netto inhoud mestopbouw 16.000 liter.


De Claas Quadrant 5200FC bekent van de Claas Europe Tour 2016.

De Claas Jaguar 950 als Shredlage uitvoering, naast de Shredlage-korrelkneuzer was ook de MCC MAX korrelkneuzer aanwezig. De MCC MAX korrelkneuzer is ontwikkeld voor de verwerking van snijmais van 7 tot 22 mm haksellengte. Ze zijn met een zaagtandprofiel met maar liefst 30 ringsegmenten uitgerust. De uitrusting en de speciale geometrie van de ringsegmenten zorgen ervoor dat het hakselgoed niet alleen door kneuzing maar ook door snij en wrijving bewerkt wordt.


De Claas Arion 500 en 600 series met een vernieuwde motorkap voor nog meer Claas Familie look.


Tekst en foto’s: J.d Rijk.